Pro golfovou hru jsem do letoška měl jasnou spodní hranici teploty – pod 10°C nehraju. Rok 2021 je však od začátku jiný. Doba covidová nás na dlouho zamkla v okresech a tak se naše plány na výjezd prvním vlastním bydlíkem na lyže nerealizovaly. O to netrpělivěji jsme čekali na první jarní golfový výlet. Volba padla na víkend od 16. dubna. Kdo by čekal, že ještě budeme potřebovat zimní gumy?

Sníh nás neodradil

Sníh na severu nás neodradil a vydali jsme se na jih. Po krátkém průzkumu hřišť Jižní Čechy zněly tak trochu tepleji. První zastávka tedy byl Golf Resort Monachus. Vyrazili jsme pozdě odpoledne a dojezd na místo byl v noci. Z informací z hřiště jsme věděli, že je k dispozici připojení na elektřinu. To jsme také po krátkém průzkumu našli na východní straně hlavní budovy. Obytňák jsme postavili hned u zásuvek a šli spát. Ráno se projevila první chyba začátečníků – elektrický kabel nebyl dostatečně rozvinut a 50m na cívce se i v nočním mrazíku zahřál natolik, že vyhodila tepelné pojistka. Naštěstí topení plynem fungovalo 🙂

Jamka č. 3 obklopena sněhem

Hřiště bylo po zimě v dobré kondici, greeny i farwaye upravené a nastartované, zahájení sezóny s plnou parádou. Jen ta teplota moc jižní nebyla. Začátek hry ve 4°C. Ale není přece pro golfistu špatného počasí. Oblečení to jistilo. I po dlouhé době první čepované pivo z okénka přispělo k dobrému zážitku. Resort se přizpůsobil době a provoz golfového hřiště i restaurace z okénka byl bezchybný. Golf Resort Monachus je zkrátka flexibilní a i pro bydlikáře přívětivý. Mé parkování naproti vjezdu do garáži bylo jen lehce okomentované, ať příště zastavím na parkovišti a elektrický kabel protáhnu trochu dál. Pro orientaci přikládám mapku s doporučenými místy k parkování a připojením na elektřinu a vodu. Z parkování P1 je to k přípojce elektřiny cca 35m, parkování P2 je méně vhodné a použijte pouze v případě plného P1. Vzdálenost k elektrické přípojce cca 45m. U přípojky P1 je k dispozici i pitná voda.

Plánek parkování

Po hře jsme přejeli na Hlubokou. Víkend je krátký a golfový absťák velký, tak jsme naplánovali hru hned na další den. Na Hluboké jsme ale předběhli dobu. Nové parkoviště s místy i pro obytná auta se teprve dokončovalo. Na doporučení manažéra jsme zastavili naproti u místního stadionu. Kdo zná hřiště na Hluboké, ví, že je prakticky součásti obce. Klid venkovských golfových hřišť tu nečekejte. Od samého rána jsou v pohybu místní sportovci, tak si naplánujte brzký tee time. My jsme si naplánovali hru až na poledne, tak jsme stihli alespoň procházku kolem místního přístaviště. Liduprázdná mola, venkovní zahrádky i prázdná parkoviště pod hradem působily tak trochu pesimisticky. V létě a mimo covid zde musí být pěkně čilý ruch.

Výhled na zámek Hluboká

Kvalita hřiště byla opět velice dobrá s přihlédnutím k nedávnému zahájení sezóny. Velice milé bylo občerstvení z okénka, kde jsme dostali i venku grilované maso. Manažer Tonda Loužek nás ujistil, že pokud bychom přijeli o dva dny později, budeme prvními hosty nově vybudovaných karavanových stání.

Posledním hřištěm v Jižních Čechách měl být Český Krumlov. Jenže počasí nepřálo. Naštěstí jsme obytným autem a plány lze průběžně měnit. Windy hlásilo, že Jižní Morava bude následující den bez deště, tak jsme vyrazili na cestu zpět o den dříve. Zavřené sprchy nás po 3 dnech připravily o veškerou vodu v autě (byli jsme ve 3) a tak začal průzkum, kde nabrat vodu. Rady typu „koukněte na Mapy.cz – pitná voda“ jsou fajn, ale tak možná v Praze a nějak jsem nedokázal odfiltrovat pítka, kde do kanystru opravdu nenaberete a hadici nepřipojíte. Po cestě jsme navštívili asi 5 čerpacích stanic a teprve Unicorn Kozlov na dálnici D1 směr Brno měl venku kohoutek s pitnou vodou. Natankovali jsme do plna a dojeli na Kaskádu.

Opět noční hledání připojení na elektřinu. Z informací z hřiště mělo být k dispozici. Jenže naše plány se změnily na poslední chvíli a už jsem nestihl na hřiště v provozní době zavolat. Našel jsem nabíjení elektro aut, to ale moje 230V prodlužka se standardní ani s CEE koncovkou nedala J. Přespali jsme tedy bez elektřiny na horním struskovém parkovišti. Následující den jsem dostal informaci, že nejlíp je zastavit na parkovišti P9 nad budovou údržby, dopředu zavolat a bude připraveno připojení. Přikládám mapku s vyznačeným místem. Hřiště v dobré kondici, polední přeháňka vyšla akorát na pauzu mezi dvěma devítkami s chutným obědem z okénka.

Plánek parkování

Naše první víkendová cesta novým bydlíkem (ještě jsme se neshodli na pojmenování) byla u konce. Přivezli jsme si sebou seznam, co vše ještě musíme dokoupit, domontovat a dodělat pro ještě pohodovější příští výlety. A máme první přehled o spotřebě:

• Elektřina – dvě noci v pohodě, AGM baterie o kapacitě 230 Ah pokles ani nezaznamenaly
  • Voda – 3 dny, 3 osoby – šetrné koupání a vaření – spotřebuje celou nádrž 120 l. Příště i na krátký výlet hadici a kanystry, dokud nebudou na hřištích otevřené i sprchy
  • 30 GB dat – zavádějící informace poskytnutá synovi – máme dostatek dat – po 3 dnech jsme byli na nule. Večer sledování PGA Tour, syn nějaké seriály a v pondělí vzdálená výuka daly kartě zabrat. Pro častější výlety bude zapotřebí neomezený tarif

A už se těšíme na příští výlet!